Participants of PBA 1 day course

Participants of PBA 1 day course
Sesi 1 - Aug 3

Sunday, November 28, 2010

PBA 1 hari di BTPN Melaka - 30 November 2010

Semua peserta diminta menulis refleksi di ruang ini sebelum kursusnya tamat. Klik xx comments untuk tindakan selanjutnya.

25 comments:

  1. 1) Memberikan idea/pendekatan baru dalam P&P.

    2)Saya merasakan bahawa kandungan boleh difahami tetapi kandungan intelteach ini terlalu detail dan berbelit menyebabkan ia agak sukar difahami sebaiknya.

    4)Masa yang singkat untuk memahami kandungan yang banyak.

    5) TQ hj Mohd Noh. Berusaha keras memberikan pemahaman.Boleh diterima IA.

    ReplyDelete
  2. Kandungan kursus dapat difahami dengan baik dan berkesan. Saya rasa amat bersemangat untuk menjalankan PBL tahun hadapan. Terima kasih.... Semoga akan ada kursus susulan pada masa akan datang.

    ReplyDelete
  3. Modul yang menarik tetapi memerlukan masa yang agak panjang untuk pemahaman yang lebih terperinci lagi.

    ReplyDelete
  4. Saya berasa gembira kerana dapat menghadiri kursus ini. Kursus ini telah memberi banyak input kepada saya dan dapat meningkatkan teknik P& P saya .

    ReplyDelete
  5. 1. Terima kasih dalam usaha memberi kefahaman kepada semua peserta.
    2. Masa yang singkat untuk input yang banyak
    3. Modul yang dipersembahkan dapat memberi kefahaman kepada saya
    4. Harap bengkel seperti ini dapat diperluaskan kepada guru-guru yang lain

    ReplyDelete
  6. Kursus ini merupakan pendekatan yang baru dan sangat berkesan diapplikasikan dalam P&P. Sangat baik sekiranya masa kursus dapat dipanjangkan.

    ReplyDelete
  7. Penerangan Tn Hj M. Noh sangat bagus, saranan saya biarlah kursus akan datang GPB sekolah yang terpilih hadir mendengar kursus,Harap ada kursus lagi...

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum,
    Secara peribadi saya ingin merakamkan jutaan tahniah dan syabas, wp dalam usia sebegini Tn Hj sgt aktif dalam ICT khasnya dengan Intel. Sy mendapat pendedahan yg lebih mendalam dalam projek ini dan bersedia untuk berkongsi dgn warga pendidik di sekolah saya...

    ReplyDelete
  9. PBA memberikan peluang kepada saya untuk membawa P&P kepada para pelajar untuk menerokai ilmu secara field study.
    1. Idea yg disampaikan oleh Hj.Mohd Noh amat berkesan untuk membina budaya ilmu dan budaya kajian dalam kalangan guru2 dan murid2.
    2. Walaupun masa agak singkat, kesungguhan Tn. hj Mohd Noh menyampaikan ilmu sangat dihargai.
    3. Harap masa kursus dapat dipanjangkan supaya para peserta dapat menguasai segala kemahiran yang diperlukan untuk digunakan di sekolah kelak. Tahniah Tn. HjMohd Nor! Moga Allah membalas segala ilmu yang dicurahkan.

    ReplyDelete
  10. Kandungan kursus menepati bidang yang saya perlukan bagi mempertingkatkan kompentensi professionalisme saya sebagai GPM. Cuma perlu masa yang lebih panjang bagi memantapkan kefahaman terhadap perisian kursus.

    ReplyDelete
  11. Kandungan modul menarik untuk persiapan generasi akan datang. Masa yang singkat agak membebankan bagi guru. Thank you Intelteach and our moderator Tn Hj Md Noh

    ReplyDelete
  12. PBA sangan menarik untuk diguanakan di kelas. Kursus ini banyak memberi pendedahan kepada saya mengenai PBA. Terima kasih

    ReplyDelete
  13. terima kasih sudi berkongsi ilmu dalam waktu yang terhad. memberi semangat baru dalam mempelbagai P&P disekolah.

    ReplyDelete
  14. Topik yang menarik tetapi masa yang diperuntukkan terlalu singkat untuk memahami content yang banyak.

    ReplyDelete
  15. Kandungan kursus dapat difahami secara teori.
    Lebih bagus sekiranya kursus ini dapat dijalankan dalam tempoh masa yang lebih panjang.

    ReplyDelete
  16. Terima kasih kepada Tuan Hj kerana memberi maklumat penuh berkenaan Project Based Approaches.Saya berharap dapat mempergunakan segala ilmu yang saya perolehi dalam melaksanakan aktiviti di sekolah.

    ReplyDelete
  17. 1. Terima kasih kepada pihak penganjur, btp, btp melaka serta penceramah Tn. Haji Mohd Noh Rahim yang berusaha sedaya upaya untuk menyampaikan ke 5 module.
    2. Tapi intipati di dalam CD agak sukar untuk difahami dalam masa yang singkat. but dgn bantuan tn haji, dapat difahami.
    3. semoga bengkel yang akan datang dapat menggunakan pbl di dalam pnp

    ReplyDelete
  18. Terima kasih kepada Tn. Hj. Mohd Noh di atas pendedahan konsep pembelajaran 21st Century Skills melalui Project Based Learning yang amat menarik. Walaubagaimanapun, lebih baik sekiranya jika bengkel dapat diadakan dengan lebih panjang masanya dan contoh-contoh PBL dapat diberi dengan lebih banyak.

    ReplyDelete
  19. Tahniah Tn. Hj. M. Noh Rahim,BTP,BTPN Melaka atas penganjuran kursus ini. Diharap kursus ini terus dilaksanakan pada masa akan datang untuk kecemerlangan pendidikan demi anak bangsa tercinta. Walau bagaimanapun masa kursus 1 hari tidak mencukupi.

    ReplyDelete
  20. Program ini sgt sesuai utk inkuiri penemuan especialy utk sains , KH atau Geografi tetapi saya masih blur kalau nak buat project utk mata pelajaran Maths.

    Perancangan sebelum projek berjalan terlampau menakutkan sampai saya rasa berat hati utk menggunakan program ini. Sebab saya juga perlu memikirkan mengenai time consuming especially saya mengajar Maths Form 5

    Anyway Tn. Hj mohd Noh berusaha memahamkan kami yg cuba mendekati program ini dlm masa tak sampai 12 jam sedangkan program ini memerlukan masa atleast 3 hari utk difahami. TQVM

    ReplyDelete
  21. Salam...sabar aje..buat kerja kerna allah..insyallah akan berjaya..ada kejayaan bagi mereka yang mengejar ilmu..

    ReplyDelete
  22. salam.. terima kasih tuan hj..banyak ilmu yang dapat dikongsi bersama pada hari ini

    ReplyDelete
  23. Tuan Haji, tq very much for the course entitled Project Based Approaches.It was an niformative course and I have learnt many approaches which will be useful for my teaching.

    ReplyDelete
  24. content module is interesting but it takes time to understand. A one-day course is definitely not enough time for me to grasp and share the information i've learned today with others in my school. I've to go back and explore first.
    Kudos to Tn Hj for trying his best to make us all understand the PBL concept within the very limited time we have. I can now understand the surface concept of PBL

    ReplyDelete
  25. Secara umumnya program amat menarik.
    Satu kaedah pembelajaran yang membuka minda dalam dunia globalisasi.
    Perlukan masa yang mencukupi untuk mencapai objektif. tahniah

    ReplyDelete

hotel reservation